Mijn boeken vind je hier: boeken op Papieren Avonturen





4 October 2013

zomerfotojacht
summer photo scavenger hunt

Het was Patty die me er op wees, op deze zomerse fotojacht en dat was in september, dus ik ben eigenlijk pas na de zomer begonnen met foto's nemen. Ondanks dat ik lang niet alles bij elkaar heb verzameld, was het leuk om eens anders om me heen te kijken.
It was Patty who pointed it out, this summer photo scavenger hunt and it was september already. So in fact I started when summer was over making photos. Although I didn't complete the task I had fun looking around with a different perspective.

  1.  Open air market



Wij (en nogal wat soldaten) kochten nieuwe haring op de kleine markt van Havelte.
We (and lot of army men) bought herring at this small market in Havelte.

2.  Theater for performing arts (not a movie theater)

I've substituted this prompt by one of the extras that were on the list:
a sundial
Dit onderwerp heb ik vervangen voor een van de reserves op de officiele lijst: een zonnewijzer



Gevonden in de vijvertuinen van Ada Hofman
Found in the botanic pond garden of Ada Hofman

3.  City Hall, Capitol or other similar civic building



Veel historische stadhuizen in Nederland. Deze van Kampen wordt alleen nog gebruikt voor trouwerijen en officiele gelegenheden.
A lot of historic city halls in the Netherlands. This one in Kampen is only in use for weddings and ceremonial events. While prepping this post I learned it's on the Unesco heritage list.


4.  Airplane





Ik blijf mezelf maar zeggen dat het vliegtuig van me af vliegt, de foto is in een beetje gekke hoek genomen
I just have to keep telling my mind this plane is flying away from my view, one way or the other it tricks me to believe the plane is flying towards me, such a strange angle

5.  A sunset



De manieren waarop de zon ons welterusten wenst, kunnen fantastisch mooi zijn

The ways the sun is wishing us goodnight can be really magnificient


6.  Someone or something taking a nap


Niemand in slaap om me heen :)
No one asleep around me ;)



7.  A sign that is intentionally or unintentionally funny




... :)


8.  A tower



Tijdens een wandeling langs de Nederlands-Belgische grens kwamen we langs Sint Anna ter Muiden.
On a day hike along the Dutch-Belgium border we passed along Sint Anna ter Muiden.

9.  A photo with someone or something that is clearly out of place or doesn't belong




Varen zal niet makkelijk zijn
Boating will be difficult with this one


10.  A bench that is outside


I just couldn't stop at only one


Kampen


Zeeuws Vlaanderen



Woudrichem


11.  An animal in a zoo, aquarium, nature preserve, etc.



Geen idee wat dit schatje is, hij (of zij) woont in een terrarium bij de vijvertuinen van Ada Hofman
I've no idea how this cutie is named, he (or she) lives in a terrarium at the botanic garden of Ada Hofman

12.  A cloud in the shape of something (please specify what you see)



Ik zie een koala met een witte neus die geeuwt en z'n hand voor z'n mond houdt, jij ook?
I do see a koala with a white nose yawning and holding a claw for its mouth, do you?

13.  A fence




De oude botanische tuin van Universiteit Utrecht
The old botanical garden of Utrecht University


14.  A stained glass object or a mosaic




Gezien in dezelfde tuin als nr.7 :)
Found in the same garden as #7  :)

15.  A fire truck or police car

Vervangen voor iets leukers :)
Substituted by something more fun ;)



Proost!
Cheers!

16.  A windmill 

Well, I DO live in the Netherlands



Alledrie deze molens zijn waterpompen in NP De Weerribben
All three mills are water pumps in NP De Weerribben


17.  Candle(s)



I've missed this one too, so I made up my own substitute


Een leuke uitstalling aan een voordeur in Sint Anna ter Muiden (zie nr.8)
A fun display at a front door in Sint Anna ter Muiden (see #8)



18.  Your local pub/bar, coffee house or tea shop




't Is echt om de hoek en ik ben er nog nooit geweest. Zal ik er toch eens binnenstappen?
It's really nearby and I have never set a foot into the place though. Maybe I should be brave one time?



19.  A fisherman



Zouden ze er zitten om wat te vangen of voor de gezelligheid?
Not sure if they sat there to catch any


20.  A dinosaur

Het enige oud genoeg is mijn mobiele telefoon, dus deze sla ik ook maar over :)
The only thing in sight that old is my mobile phone, so I'm skipping this one ;)

21.  A photograph of you with an artistic tool or craft supply



Het was maar een rare zomer met die lege boekenpers...
Without any books made it felt like a weird summer ...






˚˚˚˚˚˚˚˚

Dat was het dan, excuus voor al de onderwerpen die ik miste en voor mijn late bijdrage (in feite is de deelname al gesloten). Maar al bij al hoop ik dat je de foto's toch leuk genoeg vond om even te bekijken :)
This was it, sorry I missed a lot of the assignments and that I'm late to the party (in fact the party is already over...). But for all that I hope you liked my overdue photos anyway :)



post signature

13 comments:

  1. Heel leuke reeks. Super om te zien hoe je de onderwerpen vertaalde!
    Volgende keer moet ik es beter rond kijken in Sint Anna ter Muiden. Foto 17 zou perfect zijn om een 'Junelle tekening' van te maken :)
    Ja er moet dringend eens weer iets in die pers :)

    ReplyDelete
  2. Hst is zeker genieten van de zomer en nu de nazomer. het op dit moment regent, maar misschien ook nog niet zo gek. Wat is het een mooie reeks foto,s, heel gevarieerd en leuk om even met je mee te "wandelen". Ben benieuwd wat er straks uit de boekenpers rolt, zal ongetwijfeld weer voor een verrassing zorgen. Alhoewel het leeg ook een object is met een groot schoonheidsgehalte. Je snapt het ik hou je blog in de gaten en dan zie ik het vanzelf,

    groetjes Pauline

    ReplyDelete
  3. Die banken vind ik leuk... En nu tijd om de boekenpers te smeren en in gang te steken....

    Groetjes,
    Jeanine

    ReplyDelete
  4. Wat een leuke serie zo!
    Heb je de hele zomer met een lijstje rond gelopen?

    ReplyDelete
  5. leuke serie.
    de koala heb ik gezien ☺
    ik moest 3 keer kijken, maar uiteindelijk vloog het vliegtuig toch van me weg, grappig effect.
    groetjes
    Evelyn

    ReplyDelete
  6. wat een leuke sfeer serie. De laatste foto is mijn favoriet :o) Fijn weekend!

    ReplyDelete
  7. Ook al zo'n leuke uitdaging!
    Ik zag bij de sierkip ook een leuke, maar ik vind ze nooit :-(
    Je hebt ze goed uitgezocht!

    ReplyDelete
  8. OH Dymphie!
    Your photos are REALLY fabulous...
    I am SO glad you played along
    Hard to pick a favorite photo, but I must say how nice it is to "meet" you in your clever and cute #21 photo
    You certainly do live in a wonderful part of the world with lovely views and things to enjoy everywhere!
    I am already looking forward to next year's scavenger hunt and hope you join in then too!!!
    Thank you for making me smile and say ahh and oooh and for the kind mention...
    I am wondering if kids have scavenger hunts in The Netherlands?
    Sometimes at birthday parties we would give the children a list and turn them loose in the neighborhood,
    I even remember it from when I was a girl.
    OK I got excited about your photos...
    can you tell...
    off to have a another lookie look!
    oxo

    ReplyDelete
  9. the plane shot is such an optical illusion = Amazing
    and I do see the koala...clouds were a challenge I thought!

    ReplyDelete
  10. i totally enjoy sitting here with my morning coffee and strolling through your blog. wonderful photos... and other things, too!

    ReplyDelete
  11. What a fun scavenger hunt! I love your pics; especially the windmills.

    ReplyDelete
  12. Prachtige foto's! Het vliegtuig is heel gaaf genomen!

    ReplyDelete

Leuk dat je m'n blog bezoekt, bedankt voor je reactie!


Thanks for visiting my blog. It's fun to read your comment!

Related Posts with Thumbnails

yep, i'm counting too :)