Mijn boeken vind je hier: boeken op Papieren Avonturen





9 October 2013

wit op woensdag 9
white on wednesday 9

Nu het zo vroeg donker is, wordt het weer moeilijker foto's te maken. Ik ben van plan me komende winter eens te gaan verdiepen in die ingewikkelde materie. Genoeg donkere uren om te oefenen op komst. Wat alvast helpt zijn de nieuwe gloeilampen met daglichtkleur, waarschijnlijk de laatste twee die de lampenwinkel nog had. Volgend jaar zal ik aan de energiezuinige moeten, zijn die er ook in een daglichtversie?
Now it's getting dark early it becomes harder to make photos. I'm planning to dive into the complex subject coming winter. There are enough dark hours coming to practise... What helps are the new for me daylight color lightbulbs, probably the last two the shop had left in stock. Next year I will have to move on to energy-saving ones, I'm hoping these are available in daylight color too.


Spray inkt door een stencilsjabloon gespritzt, tekst gestempeld, splitpen (uit de kerstdoos, ssssssttttt dat weet verder niemand...) 
Spray ink sprayed through a stencil template, stamped text, brad (from christmas stash, ssshhhhh no-one else knows)



Kaartje met 3D-tape opgeplakt
Panel is attached with dimensional tape

 ink: dylusions spray ink postbox red & distress ink barn door - template: tcw mini grandma's doily - stamp: art specially

post signature

17 comments:

  1. loving the stencilled card.....know what you mean about the lighting, I have and use energy saving natural daylight bulbs, which I use in a couple of lamps when taking photo's of my work.

    ReplyDelete
  2. Heel mooie tekststempel en de splitpen past er bijzonder goed bij.

    ReplyDelete
  3. Op de een of andere manier zie ik weinig kaart....zo donker is het nu toch ook nog niet, wel? ;-))

    ReplyDelete
    Replies
    1. oh, wat gek, ik zie ze wel. Zie je een leeg vak met een vraagteken? En als je daar op klikt, gebeurt er dan iets?

      Delete
    2. Er was alleen een wit stuk alinea te zien....op mijn tablet stond hij wel en nu zie ik hem ook.
      Zag de onderste 2 foto's wel...
      Denk dat bij mijn computer het licht even uit gegaan was....

      Delete
    3. Hij is trouwens leuk! Vergeet ik dat nog te zeggen!!!

      Delete
    4. dank je wel vor het compliment. Ik denk dar Blogger even de hik had :)

      Delete
  4. Mooie kaart! Enne ik gebruik al een hele tijd energie zuinige daglampen! Zijn nog wel een tijd te koop denk ik... Groetjes, Gerrina

    ReplyDelete
    Replies
    1. goed te weten dat die bestaan, dat wist ik niet zeker.

      Delete
  5. Prachtige kaart geworden. Ik ben bang dat het vorige berichtje niet is overgekomen daarom nog een keer de tip. Ik gebruik een daglicht- en gewone bureaulamp die ik beide op de kaart laat schijnen en dat werk goed.
    Let wel op dat je geen schaduw vlakken krijgt. Groetjes Janny

    ReplyDelete
  6. Zeker, schaduw is ook zoiets om in de gaten te houden, daar heb ik gisteren ook mee staan stoeien. Ik heb uiteindelijk een vel wit papier als 'reflector' gebruikt.

    ReplyDelete
  7. Moooooi, zo mooi kan simpel zijn.

    Gr. GZ

    PS. Met de camera op een statief kun je al met langere sluitertijden werken. Maar misschien doe je dat al?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja, een statief is zeker heel handig, ik kocht er ooit een voor een paar euro bij de kringloper, een gouden vondst. Omdat ik op het toestel de ontspanner indruk, gebruik ik selftimer op twee seconden. Heeft als voordeel dat de 'beweging' uit het toestel is voor de sluiter opengaat. Het moeilijkst vind ik de kleur en de schaduwen. Verder vergeet ik nogal eens de ISO instelling van automatisch instellen af te halen, bij donkere omstandigheden gaat dat dan naar een groot getal, dat zie je aan deze foto's, lekker veel korrel :)

      Delete
  8. Light is such an important thing...
    isn't it!
    Your photos always look just right to me!
    You make me want to spray something with this lovely card you are sharing Dymphie :)
    oxo

    ReplyDelete
  9. Zeer mooie kaart!
    Het is niet altijd even makkelijk om kleuren waarheidsgetrouw weer te geven op een foto.
    Groetjes, Linda

    ReplyDelete
  10. Heel mooi effect door het sprayen. Rood met wit is prachtig! Supermooie kaart!!!
    Witte kaarten in combinatie met donker weer, dat maakt fotograferen extra moeilijk he?

    ReplyDelete

Leuk dat je m'n blog bezoekt, bedankt voor je reactie!


Thanks for visiting my blog. It's fun to read your comment!

Related Posts with Thumbnails

yep, i'm counting too :)