Mijn boeken vind je hier: boeken op Papieren Avonturen





11 July 2011

stempels gutsen
carving stamps

De proefjes die ik gisteren liet zien resulteerden uiteindelijk in dit label. Het is een kadootje voor een boekbindmaatje geworden (ik heb horen fluisteren dat ze zelf ook eens een stempel wil gaan gutsen, nu heeft ze een voorbeeld...)
The trials I posted yesterday resulted in this tag. It's a present for a bookbinding friend (I've been told she wants to carve stamps too, now she has an example...)




Van een luciferdoosje het schuifje met inkt blauw gemaakt en flink met kleurloze embossing bewerkt. De huls heb ik van een stukje kaartkarton gevouwen (dat gaat makkelijker dan de bestaande huls bekleden).
The slider part of a matchbox is colored blue and heavily heat-embossed with clear powder. The sleeve is made from cardstock (that's easier than decorate the original sleeve).




Zo'n stempel moet altijd even proefdraaien, dus inkt zit er al op :)
Such a stamp needs a test drive or two, so it comes already stained :)






Wie weet er in Nederland (of elders in de EU) nog ergens stempelblokken te koop? Het lijkt wel of ze steeds moeilijker te verkrijgen zijn. En gum snijden gaat wel, maar soms wil je gewoon wat groters. Ik weet adressen in de US, maar de verzendkosten worden gigantisch, de blokken zijn niet bepaald lichtgewicht.
I'm in search of a carving block supplier in the EU. Anyone? It seems to become harder and harder to lay my hands on carving material. I'm aware of US suppliers, but shipping costs are enormous.




˚˚˚˚˚˚˚˚˚
Aanvulling:
ik kreeg wat tips (dank je wel!):
Harlekino, merkloze linoplaten (Nederland)
Miekelotte, Artemio graveerblokken (Nederland)
Blade Rubber Stamps, Speedbal carving rubber (UK)
De Kwast, zoeken op gutsen (Nederland)


Met geen van deze winkels heb ik ervaring, maar omdat er meer mensen op zoek zijn toch maar doorgeven :)


aanvulling:
kent iemand Adigraf als gutsmateriaal (te gebruiken ipv linoleum)?


Noeks (in Eindhoven): Speedball Speedy Carve en Artemio engraving block.
De Craftorij (Ede): diverse Speedball materiaal
Art Journey (Sleen): Speedy Carve (Speedball)



post signature

17 comments:

  1. leuk die stempel!
    ik maak ook wel stempels van
    een soort rubber/kunststof plaat
    (lijkt op lino) en is te koop
    in verschillende afmetingen.
    Is dat misschien iets?
    groetjes Ida

    ReplyDelete
  2. Wat een leuk kadootje!!
    Haar handen zullen wel gaan jeuken om zelf aan't gutsen te slaan.
    Er ligt hier ook een blok te wachten op tijd en inspiratie. De voornemens zijn er al :)

    ReplyDelete
  3. @ida voor deze stempel gebruikte ik een blok van Artemio geen gum. Heb jij misschien een naam of website voor me van het materiaal dat je bedoelt?

    @godelieve :)

    ReplyDelete
  4. @willy dank je, ik zal ze moeten bellen om te vragen, het lijken op de foto 'gewone' hardere linoplaten, ik zoek dat zachte spul, zoiets als hier of van Speedball.

    ReplyDelete
  5. Hij is gaaf! Hé en weer een prachtig luciferdoosje. Wat is de stand?

    ReplyDelete
  6. dymphie, i am just giddy over how fabulous this packaging is.....i KNEW you'd do something wonderful with that stamp! your friend is going to LOVE it!! xox

    ReplyDelete
  7. Nu ik die mooie stempel van dichtbij gezien heb kan ik niet anders meer dan het zelf ook eens proberen :)
    Een erg leuk kadootje is dit! Eerst en vooral een heel erg mooie en UNIEKE stempel! Die wordt heel binnenkort uitgetest :) Heel erg mooi verpakt ook, met aangepast doosje, kaartje en touwtje! Prachtig!
    Van harte bedankt voor zoveel moois!

    ReplyDelete
  8. wat een superstempel is dit geworden. Helemaal leuk. geen idee waar je die blokken op de kop kan tikken, maar ik ben vorige week aan de slag gegaan met een grote gum (ooit twee gescoord voor 1 euro in een uitverkoopbak van de v en d). dat werkt ook goed.

    ReplyDelete
  9. Echt een heel speciaal kadootje!
    Super idee en de uitvoering is geweldig leuk!

    ReplyDelete
  10. Ik zou ook wel een wat groter formaat onder handen willen nemen... ik hou de antwoorden hier in de gaten! Ik werk zelf op gummen van 4x8cm, de grootste die ik kon vinden (bij de Action, 26 cent per stuk!!)

    ReplyDelete
  11. @marit, die gummen heb ik ook gebruikt, zo goedkoop vind je nergens, ze zouden ze vaker in de winkel moeten hebben.
    Ik heb de linken tips die ik kreeg in het bericht gezet.

    ReplyDelete
  12. I am loving your handcarving....I know that in Germany ...boesner dot com has lots of sizes of carving pieces available.

    ReplyDelete
  13. Hi Dymphie

    Love the match box and well done on the carving. Have you tried
    www.jacksonart.co.uk

    Type in Lino Printing into the search box and all the tools etc come up. If you get stuck and want me to have a look for something specific on there for you just email me.

    Best wishes

    Billie :)

    ReplyDelete
  14. Bij de V&D heb ik ook laatst goede gummen gekocht voor een actieprijs!

    ReplyDelete
  15. Hoi hoi!
    Leuke stempel en erg mooi verpakt.Ik gebruikte ook altijd gummen van de Action, die van 26ct, maar helaas lijken ze uit het assortiment. Al een aantal weken niet meer gezien daar. Nu op zoek naar wat nieuws. Bedankt voor de links, ik ga eens kijken of er wat voor me bij zit.
    Groetjes

    ReplyDelete
    Replies
    1. @anonymous: Action heeft de grote gummen af en aan in het assortiment, regelmatig binnenlopen om te checken :)

      Delete

Leuk dat je m'n blog bezoekt, bedankt voor je reactie!


Thanks for visiting my blog. It's fun to read your comment!

Related Posts with Thumbnails

yep, i'm counting too :)