Mijn boeken vind je hier: boeken op Papieren Avonturen





31 July 2011

vogelboek
bird book

En dit kwam uit de pers gewandeld, knap hoor: zonder voetjes
And this came walking from the press, so smart: no feet


afmeting ong. A6 (10x15cm)
size appr.  4x6"


Een poosje terug maakte ik een afdruk van m'n vogelstempel op een lapje katoen dat ik ooit gecacheerd had. Beetje mislukt zo zonder pootjes, dus aan de kant ermee. Toch begon dat vogeltje een beetje te kriebelen en het paste precies om een boekblok dat lag te wachten op een omslag...
Sometime ago I made a print with my bird stamp on a piece of paper backed cotton fabric. Not very succesful with no legs, so I lay it aside. Yet this bird started to grow on me and it fitted right on a bookblock that was waiting for a cover...




Er was zelfs een stukje kapitaalband in de goede kleur op voorraad
There even was a piece of premade headband in stock




Manlief vindt het een mooi boekje om gespotte vogels in te gaan noteren
My sweetie thinks it is a nice book to record spotted birds






Ik ben helemaal blij dat het zo vlak openligt, dat wil me met bandzetters weleens minder goed lukken...
I'm happy with the way it opens really flat, it's not always the case with my casebound books...




En kijk wat ik in een doos verstopt vond, ooohhh die goede oude tijden :)
And look what I found hiding in a box, oohhh the memories :)




post signature

13 comments:

  1. Heb net je lesje van je vorige bericht opgevolgd...en toen kwam je boekje alweer tevoorschijn!
    Erg mooi geworden.
    Leuk dat het meteen een bestemming heeft gevonden.
    En dat punnikklosje enig...ik maakte dat vroeger van een garenklosje, maar die zijn niet meer te vinden.

    ReplyDelete
  2. @Jolette ik had ook garenklosjes met spijkertjes erop, die houten klosjes waren toch wel mooi hè? De paddestoel kreeg ik met m'n eerste communie :)

    ReplyDelete
  3. Mooi boekje Dymphie!
    Leuk dat je dat punnikklosje nog hebt!

    ReplyDelete
  4. I love what came out of the press...well worth waiting for.....that bird is great, legs or no legs!!

    ReplyDelete
  5. Love the book Dymphie!!! and that little mushroom thingy....I think I had one of those as a kid to knit something down through it?? or am I dreaming:)

    ReplyDelete
  6. Dymphke niet getreurd meid...vogeltjes hoeven niet te stappen...die vliegen immers hihihi en deze hoeft dan al zeker geen klompjes te laten maken hahahahaha...
    Maar je boekje is zeeeerrrr mooi...
    laten er maar gauw veel gespotterde vogeltjes in komen (die wel pootjes hebben dan).

    Groetjes Patrice

    ReplyDelete
  7. Wat een geweldig mooi boekje is dat zeg!
    Een uitdaging voor de vogelspotter om 'm vol te krijgen!

    ReplyDelete
  8. Stokoud dus, dat punnik paddenstoeltje *lol*
    Je boekje is supermooi geworden! Erg mooi die gecacheerde stof, het vogeltje past er perfect op. Wat een geluk dat je het terug 'opdiepte'! Prachtig afgewerkt, heel mooi!!

    ReplyDelete
  9. Prachtig boekje, strak en stijlvol. Oh dat klosje brengt herinneringen terug, ik weet niet hoeveel meters ik wel niet gepunikt heb toendertijd, heb alleen geen idee meer dat we er dan mee deden hahaha.

    ReplyDelete
  10. Prachtig boekje geworden Dymphie. Dat vogeltje past er perfect bij en zeker voor het doel waar het voor gebruikt gaat worden.
    En ja, dat punnikklosje uit vervlogen tijden. Ga je er nog iets mee doen?
    Groetjes,
    Ini

    ReplyDelete
  11. Ik kijk altijd vol bewondering naar jouw boekjes, ze zijn altijd prachtig (afgewerkt) en ook deze mag er zijn..

    Dat vogeltje kijkt niet ongelukkig zonder pootjes, dus die vliegt zo wel uit ☺☺☺ (maar laat natuurlijk wel een indruk achter op jouw boekje ☺☺☺)

    ReplyDelete
  12. weet je wat ik dacht toen ik het boek zag.... dit moet gekocht zijn zo mooi!! Meid, je bent een echte kanjerboekenbinder en je birdie, past geweldig op het boek!!

    ReplyDelete
  13. Dat ziet er weer PRACHTIG uit Dymphie, erg mooi gedaan! En inderdaad, wat ligt ie mooi plat! Mooie bestemming voor gespotte vogels ... je kunt er vast eentje noteren. Hoewel ik niet zo snel weet tot welk ras dat leuke birdie op de voorkant behoort.
    Groetjes van Yvon

    ReplyDelete

Leuk dat je m'n blog bezoekt, bedankt voor je reactie!


Thanks for visiting my blog. It's fun to read your comment!

Related Posts with Thumbnails

yep, i'm counting too :)