Mijn boeken vind je hier: boeken op Papieren Avonturen





9 April 2014

wit op woensdag 24
white on wednesday 24


'Een nieuw notitieblok voor boodschappenlijstjes', dat was de opdracht.
'A new notepad for grocery lists', that was the mission.



Voor dit soort blokjes hergebruik ik het liefst printpapier uit de papierbak. Ik sneed A4 vellen in stroken van 7x21cm en lijmde ze op elkaar volgens deze methode: [maak je eigen notitieblokje]. Alleen heb ik er deze keer geen papier omheen geplakt. In plaats daarvan is er een strook design kaartkarton met de blaadjes meegelijmd. 
For these kind of notepads I prefer to reuse printed paper from the paperbin. I've cut DIN-A4 sheets in strips of appr. 2.75"x8.26" and made the notepad like this: [make your own notepad]. Instead of wrapping paper around the pad I just glued some design cardstock along with the pages.








De lijm zorgt ervoor dat de blaadjes goed aan elkaar vast blijven zitten, terwijl ze ook makkelijk uit het blokje te scheuren zijn, zogezegd een win-win-situatie :)
The glue ensures that the pages in the pad hold well, while they are easily teared from the stack too, aka win-win :)





Om de boel een beetje op te fleuren nog een stukje knalroze washitape aan de bovenkant van het blokje geplakt. En met knalroze bedoel ik ook knalroze, in het echt nog veel feller dan op deze foto's.
To spice things up a little I added some hot pink washi tape around the top. And with hot pink I mean hot pink, in fact it's much brighter than can be seen on these photos.


tape: hema - cardstock: club scrap


'Opdracht geslaagd'

'Mission accomplished'



post signature

9 comments:

  1. Leuk! Ik ga het een keer proberen, lekker kliederen met lijm.
    Mooie combinatie dat zwart wit met die geweldige tape

    ReplyDelete
  2. Dat noemt recycleren knap gedaan!

    ReplyDelete
  3. Zelfs jouw boodschappenlijstjes/boekjes zijn helemaal in stijl. Dat knalroze randje maakt het helemaal af!

    ReplyDelete
  4. Leuk hoe je dit boekje hebt gemaakt! Ik vind de kleuren supergeslaagd! Groetjes, Linda

    ReplyDelete
  5. Jhaaaa, zeer geslaagde opdracht en nog niet eens moeilijk ook! Ga ik hier onthouden...
    Groetjes Patrice

    ReplyDelete
  6. Very nice! It can be uncomfortable to actually use a beautiful little book, so making a "grocery list" book out of paper that already has marks on it makes sense to me. I like the use of tape, too. Easy, sturdy, fun, and lovely. thank you.

    ReplyDelete
  7. Zo knap hoe jij deze maakt!
    Alles zit zo mooi strak, leuk hoor!

    ReplyDelete
  8. Wat leuk gemaakt en ik vind dat zwart-wit met knal roze ook erg mooi!!!

    ReplyDelete

Leuk dat je m'n blog bezoekt, bedankt voor je reactie!


Thanks for visiting my blog. It's fun to read your comment!

Related Posts with Thumbnails

yep, i'm counting too :)