Mijn boeken vind je hier: boeken op Papieren Avonturen





18 October 2010

dekensteek
blanket stitch

Anneke en ik hadden ooit eens afgesproken een boek te maken voor elkaar. We kozen een binding uit een van de Keith Smith boeken: de dekensteek. Als ik me niet vergis wordt dit nooit een favoriete binding voor een van ons, al was het wel leuk om eens te proberen en zeker heel erg gaaf om een boek uit te wisselen! 

Hier zie je Anneke's boek: klik.

Anneke and I agreed long ago to make a book for each other. We chose one of Keith Smith's bindings: the blanket stitch. I can say safely that this one will not be a favorite binding for either of us, but it was fun though to try out and even more fun to swap!
Here you can see Anneke's book: click.

˚˚˚˚˚


Hier is het mijne:
Here's mine:


Het is een kleintje, ong. 10x15 cm. Twee rijen dekensteken, 8 katernen, gecacheerd katoen voor de platten.
It's a small one, appr. 4x6". Two rows blanket stitches, 8 signatures, paperbacked cotton fabric for the boards.


De banden zijn aan de achterkant vastgezet met een paar rijgsteken en aan de voorkant met jeans slagknopen.
The tapes are sewn to the back cover and attached with jeans buttons on the front.



De binnenkant van de platten is bekleed met een eigen marmerpapier.
Handmarbled paper for the insde of the boards.



De banden? Anti-slip mat, de soort die je aan de meter kunt kopen :D
The tapes? Anti-slip mat, the kind you can buy per meter :D


˚˚˚˚˚


Anneke dank je wel voor de uitwisseling en voor je mooie boek!





Anneke thank you for swapping with me and for your lovely book!






post signature




p.s. niet vergeten, tot morgen heb je nog de tijd om met me mee te feesten: klik
p.s. don't miss the fun, you have until tomorrow to party with me: click

10 comments:

  1. ik heb em in het echt gezien en dan is ie nog mooier, en zo vindingrijk met die badmat. geweldig.

    ReplyDelete
  2. Echt een prachtig boek Dymphie!!! Voorlopig staat het hier in mijn "pronkkast" Een geslaagde ruil, moeten we nog eens doen, maar GEEN dekensteek meer :)

    ReplyDelete
  3. What an outstanding book you made Dymphie! I was just over at Anneke´s blog...wonderful exchange you two had...both books are awesome and so well constructed. I love your snap closure and those marble papers inside..mmmmm luscious!

    ReplyDelete
  4. Such a lovely book! Sorry to hear you didn't like the binding. Maybe the love will come with more training?

    ReplyDelete
  5. Echt een super leuk boek Dymphie!
    In het echt nog veel gaver dan op de foto!

    ReplyDelete
  6. Prachtig boek! Leuk die 2 kleuren bij de binding!

    ReplyDelete
  7. Misschien niet favoriet bij jullie, maar het zijn wél mooie boekje geworden!
    Groetjes van Yvon

    ReplyDelete
  8. you continue to amaze me, dymphie! i am so impressed that you tackled one of keith smith's blanket stitches.....it turned out fabulously! and you are SO creative using those tapes and jeans buttons......magnificent!!! xox, :))

    ReplyDelete
  9. Dit is ook al zo'n prachtig boekje! Lijkt me erg ingewikkeld om te maken. Leuke sluiting heb je bedacht, en wat een verrassende binnenkant! Mooi!!

    ReplyDelete

Leuk dat je m'n blog bezoekt, bedankt voor je reactie!


Thanks for visiting my blog. It's fun to read your comment!

Related Posts with Thumbnails

yep, i'm counting too :)