Mijn boeken vind je hier: boeken op Papieren Avonturen





27 October 2008

50 Books: #5

Heel misschien komt dit boekje je bekend voor? Ik heb het een poos terug als halffabrikaat laten zien. Daarna heb ik het weer uit elkaar gehaald omdat ik er een leren rug voor de stevigheid aan wilde maken. Dat is nu klaar.
There is a change this book looks familiar to you. I shared it as a work-in-progress some time ago. After that I dismantled it for I wanted to add a leather spine for sturdines. It's finished now.



Het viel nog niet mee leer te vinden dat me beviel (en het mocht natuurlijk niks kosten *lol*). Uiteindelijk, diep in de kast weggestopt, vond ik een oude tas van mezelf. Als tas was het niets meer, maar het is heel mooi verweerd leer voor m'n boek!
It wasn't easy to find leather I liked (and it had to be at no expense *lol*). Finally, deeply tucked away in my closet, i found an old purse of mine. It wasn't good as a purse anymore, but the nicely weathered leather was perfect for my book!


De bijenwas op de omslag maakt het een beetje doorschijnend, heel mooi effect.
The beeswax on the cover makes it a bit translucent, so pretty.


De band bestaat uit twee vellen handgeschept papier, dat is uit nood omdat ze te klein waren. Uiteindelijk vind ik het er zo wel heel gaaf uitzien.
The cover is made from two sheets handmade paper, had to do it this way as the sheets were to small. In the end it looks so cool now.


In m'n vorige bericht beloofde ik iets over papierrichting te vertellen... dat komt een andere keer.
In my latest post I promised to tell about paper grain... that will be for another time

post signature

2 comments:

  1. Ik vind je boekjes geweldig Dymphie. Kijk me ogen uit naar wat je er allemaal mee doet.

    Groeten Corinne

    ReplyDelete
  2. Ben weer onder de indruk van je creatieve oplossingen! Mooi!

    ReplyDelete

Leuk dat je m'n blog bezoekt, bedankt voor je reactie!


Thanks for visiting my blog. It's fun to read your comment!

Related Posts with Thumbnails

yep, i'm counting too :)