Mijn boeken vind je hier: boeken op Papieren Avonturen





23 October 2008

50 boeken: #4

Al heel lang wil ik een boek maken met een 'rijgsteek'. En hier is'tie dan, m'n eerste :)
For a long period I've wanted to make a book with a running-stitch (engl.?). And here it is, my first :)


Deze eerste rijgsteekband is hoogst experimenteel. Omdat ik geen werkbeschrijving heb, ben ik maar aan het proberen gegaan. Inmiddels heb ik wel wat dingen in de peiling die anders zouden kunnen, zoals altijd hè? Dat zal voor een volgend keer zijn, net zoals het gave naaipatroon dat ik in gedachten had *lol*
This first running-stitch is highly experimental because I don't have a work description how to do this. I just dived in and learned various things I would do different, as usual. Well that will be for a next time, like the cool sewing-pattern I had in mind before starting *lol*


In plaats van garen heb ik een dun touw gebruikt, de 3 katernen zijn van 300 grams aquarelpapier. De band is eerst bekleed met rood 'elefantenhaut'papier en daarna met Rinde (binnenbast van de SAA-boom of papiermoerbei). Aan de binnenkant van de band heb ik hetzelfde rode papier gebruikt.
Instead of linen thread I used a thin hemp, the 3 signatures are a heavy weight watercolourpaper. The cover is lined with a red paper before pasting Rinde (the inner tree bark of the SAA-tree or paper mulberry tree) on it. The inside of the cover is lined with the same red paper.



Volgende keer iets over het belang van papierrichting.
Next time some thoughts on the importance of paper grain.

3 comments:

  1. Stoer!!! En prachige materialen heb je gebruikt.

    ReplyDelete
  2. Het gaat goed! 4 boeken op 9 dagen! Wat ziet het er weer mooi uit!

    ReplyDelete
  3. Schitterend! Je hebt er een flink tempo in!

    ReplyDelete

Leuk dat je m'n blog bezoekt, bedankt voor je reactie!


Thanks for visiting my blog. It's fun to read your comment!

Related Posts with Thumbnails

yep, i'm counting too :)