Mijn boeken vind je hier: boeken op Papieren Avonturen





21 October 2008

50 boeken: #3

Zondag schreef Godelieve een stukje over m'n 50 boeken op haar blog en ik denk dat m'n tellertje overuren maakte door alle mensen die even een kijkje kwamen nemen. Dank jullie wel voor al de leuke reacties. Ik ben super gemotiveerd om door te gaan!
Last sunday Godelieve placed a post on my 50 books project on her blog. I think my counter did some overtime keeping up with all the hits that were generated by her post. Thanks for all the kind comments. I'm super motivated to go on!


Wat heeft een jurk nu met boekbinden te maken zul je zeggen.. Nou in dit geval een boel! Afgelopen zomer maakte ik deze jurk en een rest van de stof heb ik gecacheerd (achterkant van papier voorzien) met de bedoeling dat op een boekband te gebruiken.
What has a dress to do with bookbinding you will ask when seeing this photo... Well in this case a lot! Last summer I made this dress and I 'paperbacked' a leftover from the fabric to use on a bookcover.






Ziet er strak uit hè?
Het lijkt alsof ik heel snel ga met m'n boeken, maar als je boeken maakt werk je eigenlijk altijd aan meerdere boeken tegelijkertijd. Met name dit soort boeken (bandzetter) ligt regelmatig bij de verschillende stappen een 24 uur in pers. Boeken maken is veel wachten...
Looks good èh?
It seems I go really fast making my books, that's because I mostly work on more than one at a time. This kind of hardcover books is in the bookpress several times for a 24 hours and it has a long drying time. Making books implies a lot of waiting...







Het papier dat ik voor de katernen gebruikte is een heel glad tekenpapier. Eigenlijk ook weer een rest, deze keer van een tekenblok. Ik ben zo blij dat ik nooit wat weggooi *lol*
The paper used for the signatures is a very smooth drawingpaper. In fact it's leftover too, in this case from a drawingpad. I'm so glad I never ever throw things out *lol*





Is het kapitaalbandje niet schattig? Het is een zilvergrijs, erg mooi in het echt.
Isn't this endband cute? It's a silvery-grey, really beautiful in person.





10 comments:

  1. OH Dymphie,Dymphie,Deeee,
    WOW!!!THis is one cool looking dress,,looks really comfy and THE BOOK...god girl, this just gets better and better and WOW you help motivate me to keep going with my bookmaking frenzy here.THANKS!!!
    Cynnie

    ReplyDelete
  2. Weer een hele mooie! Wat leuk dat je de ene hobby met de andere kan combineren. Ik denk dat jouw creatieve geest nooit stilstaat.

    ReplyDelete
  3. Ziet er inderdaad strak uit! geweldig! Ga zo door en blijf ons verrassen!

    ReplyDelete
  4. Weer een geweldig exemplaar. Prachtige stof!!

    ReplyDelete
  5. Wat een moedig plan: 50 boeken! Meid, ik wou dat ik zo goed boekjes in elkaar kon zetten! Ik vind het helemaal TOP! Zet 'em op! (Hé: dat rijmt!)

    ReplyDelete
  6. Wat mooi!!! Prachtige jurk ook;o)

    ReplyDelete
  7. Alles is mooi hier Dymphie: je jurk, je boekband en je kapitaalbandje:-) Kortom: ik vind het weer een super resultaat.

    ReplyDelete
  8. wow--you never cease to amaze me! Each thing you do is more fabulous and wondrous than the last! What beautiful books you are making!

    ReplyDelete
  9. Fantastisch hoe je het stof van die jurk verwerkt hebt!

    ReplyDelete

Leuk dat je m'n blog bezoekt, bedankt voor je reactie!


Thanks for visiting my blog. It's fun to read your comment!

Related Posts with Thumbnails

yep, i'm counting too :)