Mijn boeken vind je hier: boeken op Papieren Avonturen





19 June 2013

salamanders redden
rescuing salamanders

Onze tuin gaat op z'n kop en vijver wordt groter gemaakt (niet de beste tijd van het jaar, ik weet 't)
Our back yard is being redesigned and the pond will be made larger (not the best time of the year to do so, I know)
Gisteren het meeste water eruit gepompt en tientallen, zo niet honderden, salamanders overgezet naar hun tijdelijke huis
Yesterday we pumped most of the water out and moved dozens, it could even be hundreds, salamanders to their temporarily home
Een paar kiekjes van de beestjes gemaakt, ze zaten niet lang genoeg stil voor een echt scherpe foto.
A few snapshots from the crittens, they didn't sit still long enough for a nice sharp photo.
De kikkers zag ik ook al in de tijdelijke vijver, het lijkt er dus op dat die vrijwillig verhuisden. Klaarblijkelijk is het wel een aardig plekje voor ze :)
I did already spot the frogs in the temporarily pond, seems they moved voluntarily. Apparently this a nice spot for them :)

Je ziet, geen tijd voor papierwerk op het moment.
Tot volgende week (ofzo)!
That's why I have no time for paper work at the moment
See you next week (or so)!
post signature

9 comments:

  1. Een tuin om straks van te genieten.

    Ik moet heel eerlijk toegeven dat ik kippenvel krijg van kikkers, salamanders en andere glibberige beesten, sorry!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dat snap ik wel hoor :) Voor ik m'n eest salamander oppakte moest ik ook wel even slikken (jaren terug). Nu vind ik ze alleen nog maar lief, het zijn zulke schattige beestje om te zien zwemmen :)

      Delete
  2. Replies
    1. Op het laatst was het echt met iedere schep blubber die wegging, de handen erdoor en beestjes er uit plukken. Jammer dat we daar geen foto's van hebben (te vieze handen :))

      Delete
  3. Slim bedacht, zo'n tijdelijk onderkomen. Succes met de werken, grootse plannen zo te horen!

    ReplyDelete
  4. omg looooook at things!!! Do they eat snails??? I have so many snails this year....I could send them their lunch!!!

    ReplyDelete
  5. Mooie foto's! Slim bedacht dat tijdelijke vijvertje. Succes met de " operatie".
    Gr. Leonie

    ReplyDelete
  6. Ieeuwww ... maar wel mooi op de foto gezet :) Heel veel succes met de tuin/vijververbouwing, staat trouwens best gezellig zo'n vrolijke knalblauwe vijver ;)

    ReplyDelete
  7. Ben héél benieuwd hoe de nieuwe en grotere vijver er uit gaat zien. Maar dat zien we ook vast op de foto terug. Leuk dat de kleine watersalamanders het tijdelijk onderkomen ook al vrijwillig hadden gevonden.
    Nu je zo onthand bent zullen de vorderingen vast langzamer gaan. Maar jou kennende vind je toch wel een klusje(s) waar die je wel kunt doen.
    Groetjes van Yvon

    ReplyDelete

Leuk dat je m'n blog bezoekt, bedankt voor je reactie!


Thanks for visiting my blog. It's fun to read your comment!

Related Posts with Thumbnails

yep, i'm counting too :)