4 September 2007

restjes restjes restjes / scraps scraps scraps

Die stapel restje lijkt te groeien nu ik er aan begonnen ben, dat komt natuurlijk omdat ik in die nette stapels aan het wroeten ben gegaan. Me beperken tot een stapel van één kleur is echt teveel gevraagd, ik hop van de blauwe naar de rode naar de gele stapel en weer terug. Heb ik de bruine, groene, witte, zwarte nog niet eens gehad en er is niet het kleinste deukje in de voorraad zichtbaar *lol*


The pile of scraps seems to be growing since I started using the bits and pieces. That's because I'm messing around in my stash, obvious. Limiting to one colour at the time seems mission impossible too, I hop from the red to the blue to the yellow pile and back. I didn't even start using the browns, greens, whites and blacks. There doesn't seem to appear the smallest dent in my scrap stash *lol*




ik heb al eens eerder kleren van wat accenten voorzien, maar deze week zag ik bij Hermine die leuke smalle randjes en tja... dat moet ik dan ook eens proberen :)
I've accented cloths before and this week I noticed the cute tiny borders Hermine used... that i had to try too :)


Dit zijn twee 10x10 kaartjes. Sommige stukken zijn zelfs groot genoeg om een kaartje van te snijden.
De linker is een restje ClubScrappapier. Het gezicht is van ArtJourney, gestempeld met Stazon op aluminium tape van de DoeHetZelf winkel. De letters zijn uit datzelfde tape geponst.
Het gele kaartje heeft de handenstempel van Papirgleder en een "dank je wel" van AudDesign. Stevig boekbindgaas en een stukje waxpapier, over van mijn oefenen voor de ArtSpecially beurs afgelopen april.


These are two 4x4" cards. Some of my scraps are large enough to be cut into a card.
The left one is ClubScrap paper. The face is ArtJourney, stamped with Stazon on aluminium tape (DIY store). The letters are punched from the same tape.
The yellow card features the hands stamp from Papirgleder and "thank you" from AudDesign. Bookbinding netting (gauze?) and waxpaper resist leftover from practising for the ArtSpecially Event last April.




"Waxresist meets craft sheet" technique:
Het waxpapier heeft wel een leuke techniek. Voor de beurs moest er gesponst worden maar dat raakte ik een beetje zat en toen heb ik dit maar eens geprobeerd. Geeft eigenlijk wel mooiere kleuren vind ik.
Ik heb het papier met een gekreukeld stuk waxpapier gestreken, zoals altijd. Daarna een paar kleuren Distress inkt op de craftsheet gedrukt en een beetje water erover heen verneveld. Het voorbereide papier een paar keer in de inkt gedrukt tot de kleuren naar m'n zin waren.


The waxpaper is made with a fun technique, I had to use sponging for the event but got tired of it and tried this for a change. Gives nicer colours in my opinion.
I ironed the paper with a piece of crumpled waxpaper first, as usual. Than I pressed some colours Distress ink on my craftsheet en sprayed a little water on the ink. I pressed the prepared paper a few times on the ink until i liked the colours.

7 comments:

  1. I think it is amazing how the aluminium looks.

    ReplyDelete
  2. Beide zijn mooi geworden. Van mij mag je nog wel doorgaan met spitten in je stapel :o)

    ReplyDelete
  3. Heel mooi Dymphie! Ben benieuwd naar je volgende restje :o))

    ReplyDelete
  4. Weer prachtige creaties en hier leer ik nog altijd iets bij!

    ReplyDelete
  5. Thanks for sharing your technique..I'd like to try it..=) I love the punched out letters too...it all came together beautifully.

    ReplyDelete

Leuk dat je m'n blog bezoekt, bedankt voor je reactie!


Thanks for visiting my blog. It's fun to read your comment!

Related Posts with Thumbnails

yep, i'm counting too :)