Mijn boeken vind je hier: boeken op Papieren Avonturen





10 January 2014

een koptische binding
a coptic binding


Gisteren liet ik op Facebook al een voorproefje van dit boek zien, vandaag in 'volle glorie' op 't blog ;)
Yesterday I shared a preview of this book on Facebook, today in 'full splendor' on the blog ;)




Het marmer om de band maakte ik op les bij Barbara van Stein
The marbled paper on the cover is made in a class with Barbara van Stein






Om nu eens een keer de weg niet kwijt te raken, naaide ik met twee kleuren garen. Het heeft me reuze geholpen beter begrip van het naaiproces te krijgen.
This time I sewed with two colors of thread to keep on track for once. It helped me a lot to get a better understanding of the sewing proces.





De kromme naalden op de foto hieronder zijn heel handig. Jaren geleden heb ik een setje gemaakt door de naalden boven de gasvlam te verhitten en te buigen. Misschien eens een keer nieuwe met mooiere bochten maken, al voldoen deze meestal best.
Curved needles on the photo below come in real handy. I made a set myself by heating and bending the needles over a gas burner. Perhaps I will try again to make some fine curves, although mostly these work good enough.




Ik heb het gevoel weer helemaal in de boekenmaakflow te zitten, 2014 zou wel eens een goed boekenjaar kunnen worden :)
I have this feeling to be back in a bookbinding flow. There are signs 2014 will be a good book year  :)





post signature

14 comments:

  1. That is beautiful marbled paper and a really lovely book :)

    ReplyDelete
  2. Prachtig hoor, die kaft vind ik helemaal geweldig!!!

    ReplyDelete
  3. Prachtig boek en ook een hele mooie kaft!

    ReplyDelete
  4. ik vind het prachtig!
    en hou vooral dat boekenmaakgevoel vast.....
    groetjes, Evelyn

    ReplyDelete
  5. Prachtig Dymphie!! Geen idee hoe je dat doet met 2 kleuren garen :) Heel mooi, ook de kaft.
    Tof dat je je gereedschap ook toont!

    ReplyDelete
  6. dat is een prachtig boekje..Hopelijk maak je het komende jaar nog heel veel van die mooie exemplaartjes.

    ReplyDelete
  7. Boekgevoel goed vasthouden want dit eerste boek voor 2014 is helemaal geslaagd!
    Twee kleuren garen om te binden en een prachtige zelfgemaakte kaft maken dit tot een juweeltje.
    Gisteren in de les klassiek boekbinden liep het van mij niet zo vlotjes :)

    ReplyDelete
  8. Prachtig! Zowel blad als binding/boek! Fijne zondag verder, Gerrina

    ReplyDelete
  9. Wordt een mooi boeken-jaar dus! Ik ben er op dit moment ook weer mee bezig!

    ReplyDelete
  10. Heee, wat mooi met die dubbele kleuren! Ook ik ben veel aan het binden de laatste week (waaronder coptisch) maar had nog niet aan het mengen van draden gedacht... dank voor de inspiratie!

    ReplyDelete
  11. Wat een prachtig boek!
    Leuk die twee kleuren binding!
    En dat papier....schitterend!
    Een heerlijke start zo, dat belooft wat voor het komende jaar wb boekbinding....

    ReplyDelete
  12. Tof lijkt me heel leuk om te doen!

    ReplyDelete

Leuk dat je m'n blog bezoekt, bedankt voor je reactie!


Thanks for visiting my blog. It's fun to read your comment!

Related Posts with Thumbnails

yep, i'm counting too :)