Mijn boeken vind je hier: boeken op Papieren Avonturen





9 November 2013

label op zaterdag 27
tag on saturday 27

Een zwart-wit label met een beetje kleur vandaag.
A black & white tag with a touch of colour today.



De lintjes zorgen voor het beetje kleur
The ribbon provides the touch of colour





Het was een poging om de schoolbord-look te verkrijgen. Het label eerst met zwarte gesso ingesmeerd en daarna met witte acrylverf bestempeld. De gesso is mooi mat en een paar vegen zwarte acryl zorgen voor een klein beetje glans hier en daar (maar niet op de foto's).
It's a try to achieve a chalkboard-look. The tag is primed with black gesso and stamped on with white acrylic paint. The gesse has a nice matte finish, some sweeps with black acrylic paint provide a little shine here and there (not on the photo's though).




Weer een van de kledinglabels. Het was even dubben of ik de bestaande tekst zou houden, maar nee, toch maar niet.
Another clothing tag. I had some doubts whether or not I should keep the existing text, but decided not to.



Die enorme pot zwarte gesso... ik heb 'm al jaren, daar ga ik m'n leven mee doen, wat dekt dat spul goed.
This huge pot gesso... it's been years since I bought it and I will probably not finish it ever, the stuff covers so very well, you'll only need a few drops.





stamps: kaiserkraft (text) - hampton art stamps (swirl) - stampers anonymous (alphabet)



Goed weekend gewenst!
Wish you a good weekend!



post signature

8 comments:

  1. Hoi Dymphie, Laat ik nou erg houden van de zwart-witte en grijze kleuren. Prachtig en verrassend met dat klein beetje kleur,

    Jij ook een fijn weekend, Pauline

    ReplyDelete
  2. Supermooie transformatie. Ik hou wel van zo'n recycling ideetjes. Ook de achterkant is leuk. En dat touwtje moest er gewoon bij, top!

    ReplyDelete
  3. De verpakking van de gesso en het label pasten wel bij elkaar :)
    Maar het is een mooi label geworden, in schoolbordlook.
    Ook prachtige letters op de achterkant!

    ReplyDelete
  4. Ik ga je pot gesso pinnen ,dan vind ik zo het merk terug wanneer ik eens zwarte gesso wil kopen.
    Mooi resultaat met de witte acryl ; een ideetje om te onthouden.

    ReplyDelete
  5. Dit is een zeer mooi labeltje! Altijd leuk als je iets kan recycleren!!

    ReplyDelete
  6. Wat een goed idee en mooi resultaat!!

    ReplyDelete
  7. mooi dat zwart/wit met een beetje kleur

    ReplyDelete
  8. bought my black gesso years ago and i think i never used it - but your great results might make me search for it...

    ReplyDelete

Leuk dat je m'n blog bezoekt, bedankt voor je reactie!


Thanks for visiting my blog. It's fun to read your comment!

Related Posts with Thumbnails

yep, i'm counting too :)