Mijn boeken vind je hier: boeken op Papieren Avonturen





18 February 2013

gel printen op agar-agar
gel printing on agar-agar

Vandaag de agar-agar plaat weer uit de koelkast getrokken en wat prints gemaakt. Deze keer had ik heel veel info in m'n hoofd. Ik heb me namelijk dit weekend ingeschreven bij Julie Fei-Fan Balzer voor de les 'Getting started with the Gelli Plate' en las een nieuwe blogpost met tips van Linda Germain
Today I've pulled the agar-agar plate from the fridge to do some printing. This time I started with a head full of info. That's because I've registered for Julie Fei-Fan Balzer's class 'Getting started with the Gelli Plate' and I've read Linda Germain's new blogpost with lots of tips.
Veel heel veel prints maken om de gang er in te krijgen, dat raden beide dames aan. Ik heb een doos goedkoop oud filtreerpapier staan, geen soort van kwaliteit, en een doos 'antiek' kettingpapier. Alletwee goed genoeg om zonder veel na te denken lekker mee te rommelen.
Lots and lots of print making to get the hang of it, that's the advice of both ladies. I have this box of ancient low quality filter paper and a box of 'ancient' printing paper. Both good enough to keep me busy without thinking.

De agar-agar plaat is inmiddels zo'n zes weken oud en nog steeds goed, geen schimmel, alleen wat barsten en stukjes eruit van het gebruik. Na de eerste sessie vandaag besloot ik de plaat eens te smelten om te zien hoe hergebruikte agar-agar zou werken. Dat leverde een mooie gladde plaat die ook weer gelijk in gebruik is genomen (meters maken!).
The agar-agar plat is about 6 weeks in use now, still working fine, no molding, only some cracks and chipped pieces. After the first printing session today I decided to melt the plate to see how the agar-agar printed when reused. It resulted in a nice smooth brand new plate which had it's maiden print immediate (making mileages!).

   post signature

17 comments:

  1. Heerlijk om te doen hé!!
    Ik geniet met je mee ,ben op dit moment weer met alcoholinkt in de weer .Ben benieuwd wat je ermee gaat doen.

    ReplyDelete
  2. Ziet er interessant uit, benieuwd wat je hier allemaal mee gaat maken

    ReplyDelete
  3. Ik dacht we gaan koken ;)) maar nee we gaan lekker knoeien, mooi meid, heerlijk toch als je met zo'n cheap materiaal ook aan de slag kunt, ga maar lekker door!

    ReplyDelete
  4. Wonderful collection of amazing patterns and colors! Love the technique.
    Groetjes Anja

    ReplyDelete
  5. leuk! er zitten hele mooie tussen zo te zien en wat gaaf dat het met agar agar ook gewoon werkt!

    ReplyDelete
  6. Wat leuk! Ik vindt het ook leuk om te zien wat anderen met de plate doen, je hebt ook weer zo je eigen stijl hierin... ook fijn dat je plaat niet is gaan schimmmelen. Ik heb mijn gelatine plaat al 3 keer gestort, en het is nog helemaal prima. Ben nu wel benieuwd of het gaat schimmelen, het is vandaag een week oud, en eigenlijk heb ik het meeste wel geprobeerd dat ik wou... ik ben dan ook zo'n 250 pagina's en allerhande tags en boekpapier verder.

    ReplyDelete
  7. Experimenteren is een wijze raad die ze je geven.
    Veel succes met de nieuwe cursus.
    Zo te zien zal het je wel lukken.

    ReplyDelete
  8. oh oh oh......I love your prints!!! I will be right over with my plate ok:)

    ReplyDelete
  9. Het resultaat mag er zijn van al dat oefenen. We heel gaaf hoor, deze prints die je hebt gemaakt.

    ReplyDelete
  10. Je wordt een expert! Zeker met de workshop van mevrouw Balzer :)
    Doe jij nu ook binnenkort een workshop voor ons?

    ReplyDelete
  11. Je bent goed in form Dymphie!! Lijkt me heel leuk om te experimenteren, en onverwachte resultaten te krijgen. Mooi werk!

    ReplyDelete
  12. Super mooi productie!!!
    Heerlijk kleurrijk!
    Veel plezier met je cursus!

    ReplyDelete
  13. Wow, ik zie veel mooie papiertjes. Leuk die cursus. Die staat nog op mijn lijstje. Eerst nog een paar andere zaken afhandelen :)

    ReplyDelete
  14. Mooie prints Dymphie! En een lekker voorraadje om weer mooie dingen mee te maken.
    Je bent lekker op dreef, leuk!
    Ik heb nog geen tijd met de lessen bezig te zijn, maar wel ingeschreven.
    Groetjes van Yvon

    ReplyDelete
  15. Die agar-agar blijft wel veel langer goed dan een gelatineplaat dus. Die gaat meestal na 2 a 3 weken stinken.

    ReplyDelete

Leuk dat je m'n blog bezoekt, bedankt voor je reactie!


Thanks for visiting my blog. It's fun to read your comment!

Related Posts with Thumbnails

yep, i'm counting too :)