Mijn boeken vind je hier: boeken op Papieren Avonturen





25 February 2013

een maand - een boek 9
a month - a book 9

Gaan Anneke en ik verder met onze onderlinge boekuitdagingen na ruim een jaar onderbreking? Wie zal 't zeggen? :)
Are Anneke and I continuing our book challenges after more than a year hiatus? Who knows? :)
Deze is ter gelegenheid van de verjaardag van Janine. Ze stuurde lang geleden wat spullen met een uitdaging: maak een boek met een indianenthema. In de envelop schelpkralen, echte vogelveren en plantaardig vezelgaren. Dat alles kwam uit Canada.
Eén probleem, mijn kennis van de  oorspronkelijke inwoners van Noord-Amerika is niet zo groot. Gelukkig meldde ze ook nog dat veel kunst uit die contreien erg kleurrijk is. Dat is dan ook mijn thema geworden.
This one is made at the occasion of Janine's birthday. Long ago she sent a few items with a challenge: make an indian themed book. In the envelope shell beads, real birth feathers and vegetable fibers. All this came from Canada.
Just a minor problem occurred, my knowledge of Native Americans is almost non-existing. Luckily she wrote that a lot of the art is very colorful, so I adapted that as my theme.
Genaaid met het plantaardige 'garen' uit het pakketje. Dat garen was nogal vet, even verhitten en afvloeien hielp wel iets tegen de plakkerigheid. Laten we zeggen dat ik geen handencrème nodig had toen ik met naaien klaar was :)
Sewn with the vegetable 'thread' from the parcel. The thread was really waxy, some heating and blotting helped a little with the stickiness. Let's say I didn't need hand lotion when finished sewing :)
De einden lang gelaten en aan alle vijf een schelpje geknoopt. Veren geknipt uit kleurig papier, bestempeld en met wit poeder geëmbossed
I left the ends loose and tied a shell on each one.Feathers cut from colorful paper, stamped on and white heat-embossed
De rug moest voor mij een beetje op een verentooi lijken
The spine had to look a bit like a feather headdress to me
orange-red strips as closure
Ik vind het altijd leuk een klein boek met grote pagina's te maken
I always enjoy making a small book with large pages
concertina folded two-sided (glued together) home made paste paper - 5 sections fold-out simili japon paper (225gsm) sewn with vegetable thread - spine feathers cut from clubscrap paper 
size (closed) appr. 13x13 cm (5" x5")

Overgebleven spullen uit het pakketje naast wat van de gebruikte dingen.
Left-over items from Janine's parcel together with some of the used things.

spiritual beings by stampotique - brilliance moonlight white pigment ink - seafoam white embossing powder - vegetable thread

Van Harte Gefeliciteerd Janine! Even geduld nog, in Zeist hoop ik je het boekje persoonlijk te overhandigen :)

Nu op naar Anneke's boek, ben weer heel benieuwd!
Happy Birthday Janine!
Now I'm off to see what Anneke made with this challenge!

post signature

p.s. dit is book nr.4 in 2013
p.s this is book #4 for 2013

25 comments:

  1. Wow, daar is over nagedacht! Supermooi hoe je de rug van dit boek aangepakt hebt.
    Wat een uitdaging! Prachtig resultaat.

    ReplyDelete
  2. He, dat is een mooi boekje! Super kleurrijk om te beginnen. Een pracht van een rug. Wat een leuk idee, die veren. Dat vind ik echt heel erg mooi. Wat een verrassing als je het boekje opent, al die grote, ongelijke pagina's. En de touwtjes met kralen zijn ook al zo'n leuk detail. Zoveel moois vervat in één klein boekje, top!
    En prachtig gefotografeerd. Ik zie ook een atlas en het papiertje van Janine :) Mooi!
    Nog een keer bedankt voor de uitdaging ♥

    ReplyDelete
  3. Nou zeg, wat een bijzondere leuke verjaardag verrassing jullie mij geven, ik voel me echt oprecht vereerd en zeerrrrrrr jarig vandaag ;)) wat super lief van jullie beide, en jou boekje is ook een droom, je hebt het thema prachtig verboekt ;)) mooi en inderdaad kleurrijk. Prachtig Dimphie en super bedankt, kan niet wachten tot Zeist ;))

    Lieve groeten van mij

    ReplyDelete
  4. Een nieuwe prachtige uitdaging!
    Doorgaan aub want hier zijn prachtige dingen te zien.
    Het boekje barst van de schitterende vondsten; heerlijk om te ontdekken en op te slaan in mijn brein:)
    Janine bedankt dat je de beide dames op het goeie spoor hebt gezet!!!

    ReplyDelete
  5. super boekje en zeker kleurrijk,knap gedaan!
    groetjes Carina

    ReplyDelete
  6. Dit vind ik echt een heel mooi boekje. Die veren op de rug zijn super goed gevonden!Een mooi kleurrijk inspirerend boekje.

    ReplyDelete
  7. Wat een super leuk en origineel boekwerk!!!
    Grappig detail die veren rug zeg!
    Leuke uitdaging van Janine die jullie alle twee op een geweldige manier vorm gegeven hebben!!!

    ReplyDelete
  8. wat een prachtig kleurig boekje!!.. heel leuk dat jullie dit samen doen.

    groetjes Ida

    ReplyDelete
  9. Wow een prachtig boekje, mooie materialen heb je gebruikt!

    ReplyDelete
  10. fantastic Dymphie! Love the technique and bright colors!

    ReplyDelete
  11. Supermooi en kleurrijk boekje!! Schitterend hoe je de rug hebt afgewerkt!

    ReplyDelete
  12. Dit is een heel mooi boekje. Die veertjes in de binding zijn echt heel gaaf. En hopelijk zijn jullie samen weer terug met een boekje in de maand, want ze zijn altijd zo mooi.

    ReplyDelete
  13. Super, zo kleurrijk, word er helemaal vrolijk van. en die veren!!! Fijn dat jullie weer gestart zijn, kunnen wij weer genieten.

    ReplyDelete
  14. I am glad to see that you and Anneke are starting up again with your fabulous book projects....this is fabulous!!

    ReplyDelete
  15. Prachtig Dymphie. Zo leuk die achterkant in een veren hoofdtooi. Mooi kleurig. Leuk dat jij en Anneke dit misschien weer gaan oppakken.
    Janine boft maar met zo'n mooi boekje! Super.
    Groetjes,
    Ini

    ReplyDelete
  16. WOW Dymphie ... what a special creation ... so colorful and the shells are just perfect too!
    oxo

    ReplyDelete
  17. oh dymphie, this looks so awesome!! love the bright colors, and the addition of the shells is perfect!

    ReplyDelete
  18. Prachtig boekje weer. Daar zal Janine erg blij mee zijn!

    ReplyDelete
  19. Wauw!! wat een bijzondere echte 'Dymphie'!! Daar gaat Janine zeker blij mee zijn, hoe kom je erop, die veren in de rug van het boekje, prachtig!

    ReplyDelete
  20. Prachtig, wat ben je toch een crea bea, en vooral door gaan samen ;0)

    ReplyDelete
  21. Fantastisk flott bok. Lovely.
    Thanks for the give-away.
    I received the letter today.
    Hugs.

    ReplyDelete
  22. Oei..ik was hier even niet.. Heb weer heel wat gemist geloof ik. Inclusief een enveloppen weggever..
    Mooi boekje, wat prachtig die veren. Leuk kleurrijk ook! Zo'n uitdaging werkt wel inspirerend geloof ik!

    ReplyDelete

Leuk dat je m'n blog bezoekt, bedankt voor je reactie!


Thanks for visiting my blog. It's fun to read your comment!

Related Posts with Thumbnails

yep, i'm counting too :)