Mijn boeken vind je hier: boeken op Papieren Avonturen





15 August 2012

enveloppen
envelopes

De enveloppen zijn ingepakt, organzalintje en een 'Anneke-knoop' maken het lieve pakjes.
The envelopes are wrapped, organza ribbon and an 'Anneke style button' makes for lovely packages.
Ik heb sinds tijden een hele stapel dunne scrapbookvellen liggen. De grootse helft is al aan een goed doel geschonken, de rest wordt opgemaakt aan kleine kadootjes zoals deze enveloppen en de kadolabels die ik laatst maakte.
I've this thin scrapbook paper laying around since ages. The largest part is given away already, the remains are planned to be turned into small gift as these envelopes and the gift tags I made lately.
De kartonnen enveloppenmallen sneed ik zelf, naar voorbeeld van een die ooit in een Clubscrapdoos zat. Zo'n USA-maat is net te klein voor de Europese maat kaarten, dus ik heb 'm iets groter nagetekend en uitgesneden. 
The cardboard envelope templates are cut by me, I made it after an example of a Clubscrap template. These US-size envelopes are a bit to small for the standard European cards, so I adjusted it to fit.
De orginele mal (rechts op de foto) is bedoeld voor enveloppen met de sluiting aan de korte kant, ik had meer zin in een flap aan de lange kant, dus maakte nog een mal (links op de foto).
The original template (most right one on the photo) makes envelopes with the closure on the short side, I prefered a closure on the long side, so that resulted in cutting another template (most left on the photo).
Omdat de twee kartonnen mallen even grote enveloppen opleveren, kon ik met één keer rillijnen uitsnijden toekomen. Eigenlijk hoefde ik natuurlijk geen extra mal te maken, reepje van de flap afsnijden zou ook werken, alleen moet ik dan een volgende keer weer nadenken hoe groot het papier moet zijn. Investeren in de toekomst is dit dus :)
Both cardboard templates result in the same size envelopes, so I could do with cutting score lines in only one. In fact I could do with one template, but than I had to think another time again what size the paper should be. Investment in future projects it is :)

Schattig stapeltje, niet?
Cute stash, not?
post signature

13 comments:

  1. komt altijd van pas, zo'n stapeltje.
    mooie kleurencombinatie trouwens.
    groetjes
    Evelyn

    ReplyDelete
  2. Supermooi! Perfect geknipt, gevouwen en geplakt. Mooi papier ook en heel mooie foto's. Leuk dat ik je kon inspireren voor het knoopje :)

    ReplyDelete
  3. Prachtig stapeltje!!

    ReplyDelete
  4. 'Jawadde' zeggen ze hier in Vlaanderen.
    Die stapeltjes zien er in alle opzichten prachtig uit en perfect in beeld gebracht!

    ReplyDelete
  5. Prachtige kleuren en uitvoering!! Ik zat al te kijken hoe je het gestempeld had en welke stempels je had gebruikt, maar het papier is zo prachtig van zichzelf, begrijp ik??

    perfecte uitvoering, zo!! Die wil iedereen wel als kado!

    ReplyDelete
  6. heel schattig!!! ☺ ik vind het mooi hoor om zo'n mooie flopjes te maken en ooit te versturen, die zal de ontvanger dan ook niet weggooien hoor ☺

    ReplyDelete
  7. Wunderschöne Umschläge aus zauberhaften Papieren!
    Lieve groetjes Anja

    ReplyDelete
  8. Ze zijn prachtig Dymphie! Mooie kleurige pakketjes.

    ReplyDelete
  9. Zéker een schattig stapeltje! En wat een goed idee! Ik heb ook een lading scrappapier wat ik al jaren niet gebruik én een boel dun scrappapier, ik ga het zeker uitproberen, bedankt voor dit leuke en goede idee!

    ReplyDelete
  10. Heel erg mooi en een goed idee voor al dat scrappapier wat ik hier heb. :)) Fijne dag, Groetjes Laura

    ReplyDelete
  11. Heel mooie envelopjes.

    Groetjes,
    Jeanine

    ReplyDelete

Leuk dat je m'n blog bezoekt, bedankt voor je reactie!


Thanks for visiting my blog. It's fun to read your comment!

Related Posts with Thumbnails

yep, i'm counting too :)