Mijn boeken vind je hier: boeken op Papieren Avonturen





4 September 2008

Journal en 'Stijfselnieuws'! / Journal and 'Paste news'!

Eerst het nieuwtje: Ik ga een workshop stijfselmarmeren geven bij Joan Gevaert in Ede! Op zaterdag 22 november kun je in de ochtend mooie achtergrondpapieren maken met stijfsel en verf. En als 's middags die vellen liggen te drogen ga je aan de gang met Hermine om 'Stofpapier' te maken. Je gaat naar huis met een mooi voorraadje handgedecoreerde vellen, heel handig voor kerstkaarten en kadootjes voor het naderende decemberseizoen. Wat een superdag wordt dat!
Als je niet weet wat met de stijfselmarmers te doen: klik


First the news: I'm going to teach a paste paper class at Joan Gevaert's shop in Ede! Saturday November 22 you can make paste papers in the morning and when these are drying Hermine will teach you how to make 'Fabric paper'. You will go home with a nice stash handdecorated sheets, very handy for the approaching December season. What a fun day this will be!
When you have no clue what to make with the paste papers:
click


*********************************

De afgelopen dagen heb ik in een paar vrije uurtjes een boekje genaaid. Als band heb ik een van mijn stijfselmarmers gebruikt. De katernen zijn van aquarelpapier, dus het lijkt me een handig ding voor een art journal.
The last few days I've spend a few hours sewing a small book. Paste paper for the cover and waterpaint paper for the signatures. I think it will make a nice art journal.


Dit model heeft een sluiting nodig. Ik heb hier een simpel strookje papier gebruikt, hetzelfde dat ik ook op de rug als versteviging heb gebruikt (en waar het boekje op is gefotografeerd).
This design needs a closure. A simple paper strip will do the job, it's the same paper as used on the back for reinforcement (and the same as I used as a backdrop for the photos).


Het naaiwerk van dit soort boekjes is in de 12de eeuw (ongeveer, pin me d'r niet op vast) ontworpen voor leren bandjes. Als je in plaats daarvan papier gebruikt levert dat nog een paar hoofdbrekens op om het tot een goed einde te brengen *lol*
The manner of sewing this kind of books is used from around the 12th century to make simple leather books. When one uses paper instead it will make sewing not more easy *lol*



Zo zie je goed hoe simpel de sluiting is.
A closer look at the closure, see how plain it is?



7 comments:

  1. Wow! I wish I could come to your class. All of the papers you've made come out beautifully. You make it look so easy!

    ReplyDelete
  2. Weer een fantastisch boekje. Uniek, met dat zelfgemaakte papier. Ziet er altijd prachtig uit.

    ReplyDelete
  3. Wat een prachtig boekje, het papier is ook zo mooi.
    Jammer dat Ede zo ver hier vandaan is,

    ReplyDelete
  4. Ziet er weer fantastisch uit!!!!

    ReplyDelete
  5. Schitterend journal! En nu de binnenkant nog...!

    ReplyDelete
  6. Gaaf zeg, die workshop !! Eens kijken, of ik het geld kan missen ;-) Brutale vraag, is dat in het pand van Scrappendoejezo ? Het adres komt me zo bekend voor ... Anyway, ik ga er even over nadenken, maar lijkt me echt leuk !

    ReplyDelete

Leuk dat je m'n blog bezoekt, bedankt voor je reactie!


Thanks for visiting my blog. It's fun to read your comment!

Related Posts with Thumbnails

yep, i'm counting too :)