Mijn boeken vind je hier: boeken op Papieren Avonturen





22 July 2010

bijna af
almost there


Ik wilde dat ik wat 'losser' kon schilderen, misschien is het een kwestie van vaker doen, misschien gaat het bij mij gewoon niet anders. De tijd zal het leren :) 
Dit canvas heeft nog een beetje afwerking nodig, ik denk  een woord of tekst linsboven. Iemand een gaaf idee voor me?
De collage plaatjes zijn van divers pluimage; stippels uit een tijdschrift, eieren van 'The Last Door Down the Hall', antieke grootboekpagina heb ik ooit eens kado gekregen.

I want to be able to paint 'looser', maybe I need to practice more, maybe it's just the way i work. We'll see :)
This canvas is in need of some finishing touches, a word or some text in the upper left is what I'm thinking of. Someone has a cool idea for me?
The collage items are from various sources; dotted paper from a magazine, eggs from 'The Last Door Down the Hall', vintage register page was a gift long ago.


Het schoenenborsteltje is een van de dingen waarmee ik accenten in de verf aan breng. Deze keer gebruikt om er mee te stempelen.
The shoe brush is one of the items I use to make accents in the paint. This time it's used to stamp with.


post signature

14 comments:

  1. Hartstikke mooi geworden dat schilderij! (schoenenborsteltje ken ik ook, nooit bedacht daarmee te stempelen, origineel hoor!)

    Als ik het schilderijtje zie dan denk ik aan het voorjaar dus tekst als ´Spring´

    of ´Mei´ (in mei leggen alle vogels een...)

    ReplyDelete
  2. I really like this piece...isn´t that shoe brush just the coolest dot maker...I "snatched" mine from my husband and he never missed it :)It has since been covered in many different colors so if he ever needs it...I am in trouble:)

    ReplyDelete
  3. Hij wordt erg mooi Dymphie! Het schoenpoetsborsteltje als stempel vind ik geweldig, ziet er ook nog gaaf uit zeg! Tekst ... ik zou iets doen waar vogel of voorjaar in voorkomt.
    Groetjes van Yvon

    ReplyDelete
  4. Prachtig! Ergens een mooie haiku op zoeken in je boekje;o)

    ReplyDelete
  5. Dit moet jouw stijl zijn Dymphie, en ik vind het prachtig! Leuke "stempel" gebruikt! Je moet er maar op komen ;)

    ReplyDelete
  6. Ik vind dit erg mooi!!! De vogel en de mooie kleur blauw. Ik kan je niet helpen aan een mooie titel helaas (kom niet verder dan wat ik altijd lief en een beetje geheimzinnig vind bij een vogel 'a little birdie told me'). Succes met het afronden!

    ReplyDelete
  7. 't Is echt heel mooi, ik zit vol bewondering te kijken!
    Ten eerste naar het schoenenborsteltje en het effect dat je daarmee bereikt, ten tweede naar de mooie vogel, en tenslotte naar de rest, het geheel, supermooi! De titel is juist, bijna af! :)

    ReplyDelete
  8. grappig, herkenbaar, zo gaat dat hier ook altijd, vanalles op tafel om te plakken. smeren, verven en stempelen, en dan... er moet nog iets bij, maar wat? Ik heb een verzameling quotes in een boekje, daar haal ik dan meestal iets uit, maar misschien kan hier ook inderdaad gewoon 1 woord bij, of een regel uit een songtekst. Heb je wel eens op de site van Donna Downey gekeken? Ook erg leuk! Verder moet je niet vergeten (betrap ik mezelf wel eens op) dat niet alleen het eindresultaat telt, de weg er naar toe is net zo mooi en belangrijk..
    je maakt mooie dingen!
    groetjes,
    Wilmi

    ReplyDelete
  9. Ziet er gaaf uit.
    Prachtige kleuren!
    Voor in de hoek:misschien de Latijnse naam voor merel?

    ReplyDelete
  10. ik heb zelf ook jaren geschilderd, dus ik weet wat je bedoeld, het is een kwestie van loslaten en gewoon opnieuw beginnen als het niet naar je zin is, of even wegzetten. Maar dit gezegd te hebben, je werk is erg mooi, en ik vind het juist wel 'los' ik vind het een heel mooi schilderij. Misschien iets met 'fluiten'schrijven omdat merles zo mooi kunnen fluiten, of iets met die eieren of 'nesting?' Voor mij hoeft er niks meer bij, ik vind em erg mooi. Maarja, jij bent the artist. :)) fijn weekend meid, Janine

    ReplyDelete
  11. Ziet er al fantastisch uit, Dymphie. En dat schoenborsteltje is een geweldig idee!

    ReplyDelete
  12. Hele mooie kleuren, voor mij is dit af.

    ReplyDelete
  13. A shoe brush?! That is a great idea..I am going to look for one!

    ReplyDelete
  14. Your canvas is so rich and beautiful ... all of the work you've been doing is super Dymphie!
    That is a great shoe brush ... you'll have me looking for one now ;)

    ReplyDelete

Leuk dat je m'n blog bezoekt, bedankt voor je reactie!


Thanks for visiting my blog. It's fun to read your comment!

Related Posts with Thumbnails

yep, i'm counting too :)