Mijn boeken vind je hier: boeken op Papieren Avonturen





5 December 2010

licht
light





Soms heb je even een duwtje in de rug nodig om ergens aan te beginnen. Kralen rijgen bijvoorbeeld is nooit een grote liefhebberij van me geweest. En al vond ik het project in de nieuwsbrief van CPS er leuk uitzien, er aan beginnen? Neeeeeeeee....  tot ik het houdertje van Hermine zag, dat was net het zetje dat ik nodig had om ook eens zoiets te proberen.


Sometimes you need a little push in the back to start something. Threading bead e.g. is never been a great hobby or even a fad to me. And even though I thought the beaded jar in CPS newsletter was cute I would never begin to work on such a project. Until I spotted Hermine's candle holder that is... her post was just the little hint I needed to try my hand on it.




Spullen bij elkaar gezocht. De lege jampot stond op het aanrecht, alleen nog even afwassen, dat was alvast makkelijk. En een poos geleden heb ik een fietslichtdynamo gesloopt, daar haal je ettelijke meters dun koperdraad uit. Dan nog de kralen, die lagen al jaren in een bakje te wachten op betere tijden. Om het af te maken, alcoholinkt om het glas een beetje kleur te geven.


On a search for supplies. An empty glas jas war waiting to be cleaned in the sink, that was an easy one. And times ago I dismantled a bicycle light dynamo, which gave me several meters of thin copper wire. Than I needed beads, these were waiting in a jar for better times since years. For a finishing touch the glass is colored with some alcoholink.



wel een beetje veel kralen hè?
i went a bit over the top with the amount of beads...


Ik denk niet dat ik er veel zo ga maken, ben toch meer van het papier ☺
I don't expect to make a lot like these, after all paper is more my medium of choice ☺


post signature

10 comments:

  1. Leuk Dymphie!
    Heb je je zondag goed besteed.
    Alleen zijn het nu al 2 berichtjes op een dag:-]]]
    Maar je begint gewoon morgen!

    ReplyDelete
  2. hhaaa, dat dacht ik ook, wat jolette vertelde, 2 blogjes al op een dag :) maar wat voor een, ik vind hem helemaal geweldig, prachtig ook met dat extra alcohol inkt (ik hoop toch echt dat ik heel lief ben geweest voor kerstavond ☺ )en ik vind het helemaal niet teveel kralen, ik vind het net goed, prachtig meid!! cu you weer over een tijdje , Janine

    ReplyDelete
  3. 't Is anders wel iets heel moois geworden, al is het dan eenmalig :)
    Koperdraad uit een dynamo, je blijft me verbazen!

    ReplyDelete
  4. THis looks great! Makes me want to use up the beads that I have had for YEARS!!! Good use for them...

    ReplyDelete
  5. Supermooi Dymphie, mooie kleuren ook , leuk ook het gekleurde glas!
    Een fietslichtdynamo gesloopt, hoe kom je erop :)

    ReplyDelete
  6. This is lovely.....you inspired me so I had a go....results are on my blog!!

    ReplyDelete
  7. erg leuk dymphie! Je mag er best tevreden mee zijn hoor! En in ieder geval vandaag creatief geweest.. (goede voornemens trouwens, kan ik me helemaal in vinden, iedere dag Iets Doen.. is ook wat ik wil, maar de tijd he, die is niet te toveren soms )

    ReplyDelete

Leuk dat je m'n blog bezoekt, bedankt voor je reactie!


Thanks for visiting my blog. It's fun to read your comment!

Related Posts with Thumbnails

yep, i'm counting too :)