Mijn boeken vind je hier: boeken op Papieren Avonturen





19 June 2016

restverwerking à la StampingMathilda



Restjes, wat doe je er mee?


Godelieve weet hier al 358 (en vandaag vast 359) zondagen raad op! Nagenoeg iedere week maakt zij van een paar stukjes overgebleven (stempel)papier een mooie kaart, label of iets anders. Echt bijzonder.



Vanwaar een blogpost met restjes à la StampingMathilda?

Simpel zat, dit is een feestbericht! 'StampingMathilda', het blog van Godelieve, bestaat deze maand 10 jaar en dat is wel een feestelijk restjesbericht waard. Al 10 jaar lang dagelijks een creatief bericht, ongelofelijk, niet? Ze is ook nog eens een uitmuntende fotograaf, die haar werk altijd heel mooi in beeld brengt. Dus als je inspiratie zoekt ben je bij haar echt wel aan het goede adres. 


Een paar voorbeelden?
en natuurlijk:



Over naar mijn poging tot restgebruik.
Eerlijk is eerlijk, ik ben beter in restjes bewaren dan in restjes gebruiken. Zo af en toe komt er wel van, maar het is eigenlijk zelden een bewuste keuze. Heel anders dan de wekelijkse restjeszondag van Godelieve.



Een poos terug maakte ik een boel gelprints voor twee boeken en hield vanzelfsprekend het een en ander aan vellen over. Daar waren leuke stukken uit te snijden voor mini's. 
Deze restjesboeken meten ongeveer 7,5x7,5 cm, best klein dus.




De omslagen zijn verstevigd met restjes Zaansch bord en een mini stukje linnen op de rug. De pagina's zijn gevouwen en simpel op elkaar gelijmd.




Voor de boekjes elk, met een reststrookje, 
een wikkel gemaakt. Dat vind ik er bij die mini's altijd leuk uit zien.





Boeken maken, dat kan ik best. Boeken vullen is een heel ander verhaal. Dus de bladzijden maar 'leeg' gelaten. Er is vast wel ergens een feestvarken dat er raad mee weet.






Zo'n leuke foto met de gebruikte restjes, als Godelieve altijd heeft, ben ik vergeten te maken. Dan maar een foto van een poos terug van de snijresten van de 'grote' boeken. (Die grote boeken komen later deze maand nog in een blogpost te zien.)





Godelieve, van harte gefeliciteerd met je blogjubileum en een dikke dank je wel voor alle inspiratie!


BewarenBewarenBewarenBewarenBewarenBewaren

12 comments:

  1. Dank je wel Dymphie! Wat een leuk bericht. Eigenlijk zit ik 't liefst "achter de schermen" een beetje te prutsen, maar nu vind ik het toch wel heel leuk om die feestberichtjes overal te lezen. Ik geniet!
    De miniboekjes zijn ondertussen al gearriveerd zoals je weet. Supermooi, en een schattig formaat.
    Volgens mij kan je met die reststrookjes nog iets weven :)

    ReplyDelete
  2. Wauw ze zijn prachtig! Een mooie ode aan Godelieve!

    ReplyDelete
  3. Wat een leuk blogbericht!! En wat je gemaakt hebt voor Godelieve is zo gaaf!!

    ReplyDelete
  4. Wow, mooi bericht Dymphie! En je boekjes zijn zo mooi, prachtige kleuren! En dat van restjes. Leuke wikkels ook, dat zorgt inderdaad net voor dat extraatje.
    Interessant filmpje ook, goeie tip!

    ReplyDelete
  5. Nou jouw restjes gebruik is ook niet mis hóór, wat een schattig boekje! Mooie ode aan Godelieve haar inspirerende werk!!

    ReplyDelete
  6. Echt een heel leuk idee die boekjes. Mooi gedaan. Ik ben ook een fan van Godelieve, wat maakt zij mooie dingen hè. Heel inspirerend.
    Groetjes Marja

    ReplyDelete
  7. Echt een heel leuk idee die boekjes. Mooi gedaan. Ik ben ook een fan van Godelieve, wat maakt zij mooie dingen hè. Heel inspirerend.
    Groetjes Marja

    ReplyDelete
  8. Ze zijn prachtig, ik heb ze zaterdag in het echt kunnen bewonderen. :)

    ReplyDelete
  9. Mooi boekje voor Godelieve!
    En met dat bewaren bij jou zit het ook welsnor: tijdschrift uit 2010 als onderlegger? :-)

    ReplyDelete
  10. Super gaaf wat je deed voor Godelieve; je blogbericht incluis.

    ReplyDelete

Leuk dat je m'n blog bezoekt, bedankt voor je reactie!


Thanks for visiting my blog. It's fun to read your comment!

Related Posts with Thumbnails

yep, i'm counting too :)